Før dit barn starter - overgang fra dagtilbud til skole

På Skødstrup Skole får børnene en blød landing i 0. klasse fyldt med genkendelighed og tryghed. Vi møder børnene, hvor dagtilbuddet slipper dem.

• Læs op

Skolestart 2024

På Skødstrup Skole glæder vi os at byde alle nye børn og forældre velkommen 12. august 2024. Dit barn kan starte i SFO fra 1. august og lære omgivelser, børn og voksne at kende inden skolestart. Det er en god og blød måde at starte på.

Der er en række datoer og arrangementer op til skolestart, som er en god idé at skrive i kalenderen:

Vigtige datoer for skolestartere 2024

Orienteringsmøde for forældre til kommende skolebørn 2024

Mandag den 9. oktober 2023 er der forældremøde for forældre til kommende skolebørn. Se invitationen her.

Skriv dit barn ind

Du kan skrive dit barn ind i Skødstrup Skole i perioden: Datoer er på vej!. Skriv dit barn ind her.

Hvad gør vi?

Det er stort at starte i skole. Og på Skødstrup Skole kan det måske udefra synes ekstra stort, da det er en af landets største folkeskoler. Men vi gør et grundigt stykke arbejde for at gøre det så overskueligt og trygt som muligt at starte i 0. klasse hos os.

Dels har vi etableret ’Små skoler i den store skole’. Og dels har skolen et tæt og velfungerende samarbejde med Skødstrup Dagtilbud og den selvejende institution Løgtengården, så vi kan møde børnene, præcis hvor de er.

Hvad kan du gøre som forælder?

Sammen med Skødstrup Dagtilbud og Løgtengården har vi lavet folderen ’På vej mod skole 2024' med en række fokuspunkter, der kan være med til at styrke en god start på skolelivet for dit barn.

SFO på Skødstrup Skole

Læs alt om vores skønne SFO

Sidst opdateret: 26. september 2022